Middag hos brorsan

Ligger i sängen och tar det lugnt. Klas håller på att laga lunch, haha så gullig! Vid halv sex ungefär så ska jag dra till min brorsa. Våra två kusiner på pappas sida kommer och ska käka middag hos honom. Vi tänkte ha lite oktoberfest liknande. Det kommer från början från tyskland och är som en ölfest i oktober. Man äter tysk korv och lite sånt. Så jag och mamma har precis varit och handlat till ikväll. Efter det ska jag dra hem till älskling och göra mig i ordning. Sen drar vi med hans kompisar på fest. Vet inte var den var men hoppas det blir kul i allafall. Hade morgon i stallet imorse så vi var där vid halv åtta.. Usch, det sög. Men men. Har man häst så har man. Bättre än att rida på ridskolehästar som är söndersågade och tröga. Nää, fyfan, jag saknar verkligen INTE ridskolan.. Det enda jag saknar där är väl att man slipper göra foder och mocka, men det hör till tycker jag. Man lär sig också så mycket runt och kring bara ridandet. Ta hand och skoning, veterinär, vaccinationer och massor med annat. Det uppstår en del problem men det lär man sig bara av.

Nu ska jag käka lunch och TVÄTTA BH:AR. Haha, no way..
                                                                                      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0