Last day with you

Är hemma just nu, för vi hade idrottsdag i skolan så jag struntade i det. Eller inte bara jag, utan hela klassen, haha. Det går ändå så himla dåligt för våran klass i såna där grejer. Fast en sak är jag säker på, vi kämpar iallafall mest!
Lite senare ska jag till Chasey, vill inte ens tänka på det. Det är sista gången jag är hos henne själv. Sista gången jag rider henne. Om vi får byta hästar i sommar på Vedis så SKA jag ha henne. Det är en sak som är säker. Jag älskar den där hästen, hon är som en dröm. Världens ängel i all hantering förutom skoning dock, haha. Hon är underbar på banan och helt galet pigg och bäst i skogen. Jag ska planera min ridning ordentligt idag, så jag verkligen använder den korta tiden på ett bra sätt. Först tänkte jag rida lite på banan och sen rida ut, och såklart galoppera på fältet. Gud vad jag kommer sakna när hon hoppar runt som en liten fjant i skogen för att hon ska galoppera HELA tiden tycker hon.

Nä nu ska jag inte prata mer om henne, då kommer det bli som förra gången, att hela datorn är blöt och att det inte känns värt att leva, haha, okej där överdrev jag nog lite.
Vi ska ju iallafall ha häst i höst, det är en sak som är säker. Antingen köpa eller hyra! Skönt att slippa den där förbannade ridskolan. En lektion i veckan, wiho.. Som att det gör skillnad. Nej verkligen inte, inte på mig iallafall. Jag har utvecklats så mycket sen jag slutade där. Hatade att stå där och vara nervös för att man skulle få någon skit häst. Nu får man helt välja häst och man får rida HUR man vill och NÄR man vill. Lite bevämare, lite bättre. Kommer aldrig sätta min fot på en ridskola igen. 

Lite senare på eftermiddagen ska jag ju på Robbans mottagning! Runt halv sex eller något sånt. Åker dit med mamma och klas dotter. Klas var på någon jobbgrej i Uppsala så han hinner inte dit. Men det gör inget. Hoppas verkligen inte det börjar regna eller något nu på dagen, dom ska ju åka flak och allt, gud vad kul! Längtar till våran student. Fast jag kommer vara deprimerad ett bra tag efter eftersom jag älskar min klass så mycket. Kan ni tänka er en klass med bara tjejer som är som ett stort kompisgäng? Hur härligt som helst. 

Nänu måste jag sätta på mig lite kläder och äta upp min frukost som står där nere, haha.




Pusspuss! 


Kommentarer
Postat av: Madde

Fina fina chasey! Du ska få bilderna på när du red oxå, en del blev riktigt bra. Måste bara skaffa nät först, skriver från iphonen nu och med dessa naglar är det inte världens smidigaste. Nu är vi i alla fall på plats och har flyttat - shit alltså! Men nu är det sova som gäller här, sjukt mkt att göra imorgon oxå! Hörs och ses Darling! Puss pussss

2009-06-07 @ 02:42:09
URL: http://maddeherman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0