Vi kan ha roligare än andra

Nu är jag hemma igen! Eller jag kom hem för ett par timmar sen. Vi flög hem åtta från Gotland och jag var innanför dörren nio, helt jävla sjukt!

Som nog alla vet så var jag och Stoffe på Gotland för att hälsa på älskade Madde! Jag sammanfattar helgen med tre ord. Galen, vinglig och uuuuuuuuuunderbar!
Vi landade på Gotland halv åtta på Fredagkvällen. Vi åkte direkt hem i caben och tog det lugnt. Vi hann bara ta det lugnt i någon timme innan Maddes kompisar kom över och spelade singstar med oss. Några drinkar slank ner och vipps så var vi ute på en gata i Visby, sjungades på "rap das armas". Det var så galet, för vi gick och sjöng den i hela stan och alla ungdomar hängde på, haha. Vi skapade riktig allsång!
Dagen slutade kl halv fem på morgonen. Haha.

På Lördagen vaknade vi runt ett och käkade en jätte god frukost. Sen degade vi i soffan en tag tills vi fick fingret ur arslet och drog ut på stan. Där hittade vi världens bästa affär! Märkes kläder för helt sjuka priser. Så både jag och Stoffe hoppade av lycka där inne! Jag hittade en WESC-tröja, jätte fin var den! Lite senare åkte vi till en annan affär där Madde jobbar, och där fyndade Stoffe en Fred Perry för ett väldigt bra pris. Det blev pizza till middag, oxfilé och beeeeeeeeea, madde, beeeeeeea! Haha, rolig jag är. Efter den jävligt stora pizzan vart det drinktajm igen. Vi beslöt oss att gå ut, var visste vi inte. Men i allafall, vi ville komma in på krogen men med lilla Ewa så går ju inte det.. Kvällen innan hade vi träffat några väldigt trevliga typer. Dom sa att dom skulle ha fest det kvällen i Gustavsvik, en bit bort men strunt samma! Så vi åkte dit, det var kanske inte så roligt som vi hade tänkte oss men men. Vägen dit var betydligt roligare. Vi träffade på två killar på vägen dit (ja, vi är sociala!). Dom hade en tandemcykel och vi tänkte att vi kanske kunde klämma på fem personer på den. Och det gick, ett tag! Tills hela bakhjulet böjde sig. Hahaha, faaan vad jag garvade. Det gick inte ens leda den så dom starka pojkarna fick bära.
Den kvällen slutade ungefär samma tid, gaalet!

Sista dagen var vi verkligen heeeeelt döda, och jaa, man blir så efter en ROLIG helg, ingen jävla myshelg här inte..
Vi vaknade väl vi 12 tiden, vi ställde klockan för att inte slösa bort hela dagen på att sova, även fast vi skulle behövt det. Vi gick ner till hamnen och käkade glass, vi behövde verkligen svalkas av.. Fyra kulor i en bägare var det som gällde. Och vem åt upp allt, okej näääästan allt! Kände mig väldigt duktig. Tog en sväng in i Stylebystars-butiken som numera finns på Gotland! Där hittade vi maaassor med fina klänningar. Jag kom därifrån med en jätte fin klänning, mörk rosa som var lite vid där nere. Super söt! Tycker jag i allafall! Haha.
 
Vi kom på en strålande idé att vi kunde åka till kalkbrottet (eller vad det nu hette) och grilla. Det var jätte bra väder, bara lite kallt. Så vi klädde på oss och åkte dit. Vi handlade flintastek, potatissallad, ostbollar (det var viktigast!) och massor med annat gott. Vi hade ganska stora problem med grillarna men det löste sig med mycket tändvätska och tålamod. :)
Det började bli mörkt så vi tänkte dra oss hemmåt. Men fick vi en till ultimat idé! Madde hade börjat prata om Marteboljuset. Det är tydligen ett ljus som rör sig runt på Martebomyren. Och såklart åkte vi dit. Det kändes exakt som en skräckfilm när några ungdomar kommer på en idiotisk idé att åka någonstans långt ute i skogen. Vi kom fram till en lååång grusväg med högt gräs i mitten. Det såg riktigt skräckfilmsaktigt ut. Det låg dimma på vattnet och det var alldeles kolsvart. Vi åkte väldigt långt på den där vägen, så långt att vi trodde vi hade tappat bort oss. Så vi bestämde oss för att vända. Sakna men säkert vände vi på en liten liten väg som gick åt ett annat håll. Har aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Vi hade inte sett en bil på minst en timme och allt var öde.. Och klockan var väl runt halv två på natten.. Usch.. Vi kom i allafall från den där hemska vägen till slut och kom fram till bondgården som vi trodde vi körde förbi. Men det visade sig vara en helt annan gård och några sekunder efter vi hade insett det så vart motorn överhettad. JIPPIE! Så där fick vi stå i kolmörkret i en halv timme tills vi kunde ta oss där i från.
Till slut kom vi hem och fick tre timmars sömn innan jag och Stoffe åkte hem med flyget!

Det var min helg det! Gissar att det inte är många som har haft så kul den här helgen. De flesta sitter väl och svullar chips och annat. Men inte vi! Och jaa, man kan ha kul utan alkohol, det märkte vi också, men om man har tillgång till det så varför inte? Jag vet att många där ute tänker samma sak bara att man kanske inte vågar säga det. Egentligen hatar jag folk som säger att man kan ha lika kul utan alkohol, men nej, det är inte kul på samma sätt. Visst om man inte gillar att dricka, alltså smaken eller känslan. Men de flesta gillar känslan och vill därför göra om och om det. Det vill även de som säger att man inte behöver alkohol. Ibland behöver man släppa loss och det kanske vissa inte kan göra utan en skvätt! Haha.

Snart kommer vi igen Madde, räkna med det! Oss blir du inte av med! Love you!
Första!


Så söt!


Singstar!


Stoffe, Ewa. Jaaaa, det är viktigt att ha bild på det, min har så fiin burk :)


Tvilling! <3


Haha!


Pluttisar!


Madde och Caaalle :)


Calle :D


Haha, Maaadde,hahaha!


Tandemcykeln efter crashen! Haha!


Två smålänningar och mina två sötisar


Starka män!


Sen hade pojkarna lite roligt!


Sol i Visby


Jag och Stoffe!


Har tyvärr inga bilder från grillningen och spökjakten igår! Hoppas det räcker, haha!

Pusspuss!


Kommentarer
Postat av: Madde

Fan vad vi äägde, hahaha! XD



Kopierade din rubrik, tänkte så att det skulle bli lite mer... Enhetligt! Säger vi... Moahahaha!



Puuuuuuuuuuuuuuss <3<3<3

2009-07-15 @ 01:08:56
URL: http://maddeherman.blogg.se/
Postat av: Ewa

Haha, det är lugnt :D:D



pussspuss!! <3

2009-07-15 @ 10:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0