Att försöka vara någon annan

Det är något jag hatar, på riktigt. Jag har alltid hatat när folk härmas. Med kläder, ord, gester, vad som helst. Jag kom ihåg när jag var liten så vart jag jätte arg på mina kompisar om dom hade köpt samma tröja som mig eller något liknande. Fast det jag är mest irriterad på nu för tiden när det gäller sånt är när folk försöker vara någon som dom inte är. T.ex. Alla vet väl vem Kissie är? När hon Desireé började härma henne med allt? Kissie har ju alltid haft bra självförtroende och sagt att hon älskar henne och bla bla bla. Dessie började ju dirket med det. Att hon minsann var den första och enda blondinen och att hon tyckte hon var så hiimla snygg hela tiden.. Hon kopierade inlägg på pricken av Kissie. För att försöka bli som henne. Men samtidigt försökte hon verkligen visa vad HON hade och inte Kissie hade. Att hon tycker om sig själv, och inte behöver göra massor med plastikoperationer. Sånt gör mig så irriterad, att folk påpekar saker som en person har valt att göra i livet och den andra personen vill de så gärna men har inte tillgång till det. Idioter alltså... Det är därför alla hatar Kissie, för att alla vill vara som henne. Alla säger att hon shoppar överdrivet mycket, festar för mycket och skryter absolut för mycket.. Även fast alla strävar efter att ha så mycket pengar så man slipper tänka på hur mycket man egentligen har.. Vem vill inte det?

T.ex. Madde och hennes pojkvän. Dom har det hur bra som helst, dom flyttade ihop rätt tidigt för dom antagligen kände att allt klickade mellan dom. Dom flyttade ner till Gotland tillsammans och har en lägenhet tillsammans. Jag skulle jätte gärna ha det så, även fast jag inte har möjligheten. Men jag skulle aldrig skriva på bloggen att dom har det dåligt när dom i själva verket har det så bra som alla andra vill ha det. Det är bara fjantigt..

Nu ska jag äta middag och fortsätta packa!

Klicka för att se nästa bild

Pusspuss!


Kommentarer
Postat av: Madde

Aah fyfaan det där är fantastiskt otroligt störande. Men på vissa svider det i ögonen när någon annan lyckas bra, speciellt när ens eget liv är så fatalt misslyckat! =) Men du är kanon gumman, så gulligt att skriva sådär om mig och min kille. :)

Puuusspuuuss

2009-07-28 @ 23:45:30
URL: http://maddeherman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0