Snabbt!

Försöker hinna med en snabb uppdatering innan jag går ut en promenad med Stoffe :)
Är faktiskt rikigt glad idag! Fast det är väl för att det har varit så fint väder senaste dagarna! Gick i en trekvartsärm till skolan idag. Och en kjol och jag svettades nästan! Helt otroligt. Känns nästan lite onaturligt eftersom man har behövt gå med tjocka jackor i flera månader nu. Men nu äntligen har Sverige äntligen vaknat upp från kylan och slasket.
Men jag är också glad för jag har fått sommarjobb i 3 veckor i sommar. Jobbar sista veckan i Juli och hela Augusti tills vi börjar skolan. Vissa tycker det är jobbigt att inte hinna vara ledig något innan skolan men jag tycker bara det är skönt att ha hela lovet i början och sen jobba i slutet. Då får man lite förberedelse till skolan börjar, att gå upp tidigt osv.
En till grej är att jag antagligen kommer ha Surprise i sommar också, det ska verkligen bli jätte kul! Madde ska ju flytta till Gotland och undrade om jag behövde en foderhäst från Juni. Det är ju då vi lämnar tillbaka Chasey, så himla sorgligt men någon gång måste det ju hända, vi kommer ju trotts allt tillbaka i slutet av Juli och då får ju äntligen se vår pluttis äta gräs i hagen (: även fast vi antagligen inte kommer få rida henne. Men det spelar ingen roll.
Tillbaka till Surprise. Hon är en arab, hur fin som helst. Vissa är skeptiska till araber men hon är så jäkla vacker så man får fan leta jävligt noga om man ska hitta en finare häst än hon. Och hon kommer stå i vårt nuvarande stall! Det känns jätte skönt att ha allt klart, och att man redan kan alla rutiner i stallet.

Nu blir det promenad med Stoffe en stund! Sen ska jag läsa ett engelska häfte eftersom vi har nationellt prov imorn, wish me luck!


Kommentarer
Postat av: Madde

Jaa det vore toppen om allt gick ihop på det sättet, då vet jag ju att hon verkligen kommer till någon som kommer att ta väl hand om henne! =) Men har du pratat med dina föräldrar? Ska du hyra tillsammans med Agnes och Vivi, som nu? (Går bra alltså, bara bra att veta, för då måste de ju också få prova henne.)

Vi måste boka in en dag då du får rida lite och så!

Puss och kram!

Hälsa Stoffe! =D

2009-04-27 @ 22:38:09
URL: http://visby1986.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jaa jag har pratat med pappa iallafall ;D måste få det rätta tillfället med mamma bara. hon måste vara extremt glad för annars kommer hon väl dampa som när jag berättade att vi skulle hyra chasey.

Har pratat med Vivi och hon skulle gärna rida henne, ska prata med agnes imorn och höra hur hon vill.

Jaa vi fixar någon dag!!

Puss puss!! Det ska jag <3

2009-04-27 @ 23:17:42
Postat av: Madde

Ookej, nä men det låter ju skitbra. =) Du får vänta in rått tillfälle då da. :p Men ni vill hyra ett år eller så, som med Chasey, va? Aa hör med Agnes. =) Klart ni fixar någon dag, bara det är säkert att ni vill och kan och så. =) Puss puss!

2009-04-27 @ 23:24:39
URL: http://visby1986.blogg.se/
Postat av: Ewa

Menar med med Surprise eller med den nya hästen i sommar? Vi tänkte ju antingen köpa eller hyra häst i höst. :)

Japp, skickar iväg ett sms till henne idag!! Puss puss

2009-04-28 @ 10:30:14
Postat av: Madde

Aa alltså jag menar Surprise, ifall ni vill ha henne i ett år, som med Chasey?

Aah vad sa hon då? =) Puss puss

2009-04-28 @ 21:50:35
URL: http://visby1986.blogg.se/
Postat av: Ewa

Jag tror vi tänkte köpa häst efter sommaren. :/

Hon sa att hon ville tänka på det för dom vill typ inte känna sig "bunden" i sommar. men men, jag ordnar det!

2009-04-29 @ 08:51:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0